10 Mayıs 2015 Pazar

Rehabilitasyon Psikologları Dayanışma Ağı Altıncı Toplantı Raporu


16.03.2015
Gündemler ve Kararlar
Anket oluşturma ve Detaylandırma

Anket oluşturulurken tüzük-yönetmelik dışı ve alakalı maddeler belirlendi. Ankete nasıl aktarılabileceği tartışıldı. 
Ankete Kaynak Olacak Konu Başlıkları
  1. Ücret
  2. Aile görüşmelerinin netleştirilmesi ve ücretlendirilmesi
  3. Resmi işleyiş ile fiili işleyişin uyumlu hale getirilmesi
  4. Sigortanın asgari ücret üzerinden gösterilmemesi
  5. Psikologların sorumlu olduğu modüllerin yeniden düzenlenmesi
  6. Görev tanımının yapılması ve mesleki sınırlara uyulması (Görev tanımı dışında işler veriliyor mu?)
  7. Sözleşme yapma sisteminin değiştirilmesi
  8. Damar okuma sistemi
  9. Felsefe, sosyoloji ve diğer alanlardan mezun olanlar için açılan/açılacak olan rehber öğretmenlik kursu
  10. “Rehber öğretmen veya psikolog” yerine “Rehber öğretmen ve psikolog” ibaresinin konulması (Psikolojik Danışman ibaresi de eklenebilir)
  11. “Engelli bireylerin anne, baba veya kardeşlerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini yürütmek veya psikolojik yardım alabilecekleri kurum ya da kuruluşlara yönlendirmek” maddesindeki “veya” yerine “gerektiğinde” ibaresi konmalı ve hizmetlerin nasıl olacağı netleştirilme.
  12. Engelli bireyler için hazırlanan 12 aylık BEP raporundan yola çıkarak psikoloğun her çocuğun psikolojik açıdan değerlendirmesi, diğer modüllerin hazırlanması için sorumlu tutulmaması
  13. “Engelli bireyleri tanımaya yönelik, rehberlik ve psikolojik danışma biriminde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynakları hazırlamak, geliştirmek ve uygulamak” maddesinde geçen işlerin netleştirilmesi
  14. “Kurum personeline yönelik psikolojik danışma, rehberlik ve destek çalışmalarını planlamak ve yürütmek” maddesinin netleştirilmesi ve personele yönelik psikolojik destek hizmeti sunma sorumluluğunun verilmemesi ve psikoloğun sorumluluğunun sadece işle ilgili personele destek ve yönlendirme hizmetleri vermesi ile sınırlandırılması
  15. “Aile eğitimi ve danışmanlığı programlarında alanı ilgili konularda yer almak ve uygulamaya katılmak. Ailelere, engelli bireylere, sınıf öğretmenlerine ve diğer kurum personeline yönelik hizmet alanına uygun, toplantı, konferans ve seminer gibi hizmet içi eğitim planı hazırlamak ve uygulamak” maddesinde geçen hizmet içi eğitimlerin zaman planlamasının ve uygulama sıklığının netleştirilmesi
  16. Psikologların sorumlu olacakları ve aileye yönelik yapılacak çalışmaların toparlandığı yeni bir modül sisteminin oluşturulması. Bu modülün de “Aile Destek Modülü” olarak adlandırılması ve RAM raporunda belirtilmesi 
  17. “Engelli bireylerin eğitim performanslarını ve yetersizlik türünü dikkate alarak eğitimleri sırasında kullanılmak üzere alanıyla ilgili gerekli materyalleri hazırlamak” maddesinde geçen “materyal hazırlama” ibaresinin açıklığa kavuşturulması ve “eğitimleri” ibaresinin derse girmeye karşılık gelip gelmediğinin netleştirilmesi
  18. “Görev tanımında belirtilen görevlere benzer diğer görevleri yapmak” ifadesi gibi muğlak ve suiistimale açık bir ifadenin kaldırılması veya yeniden düzenlenmesi
  19. Kurum psikologlarının maruz kaldıkları “mobbing” ler
  20. Psikolog dışındaki diğer personelden psikologlara dair beklentilerini öğrenmek ve görüş almak
  21. Kuruma devam eden çocukların ailelerden  psikologlara yönelik beklentileri doğrultusunda görüş alınması
  22. Eğitim alan çocuk sayısı
  23. Kurumda çalışan psikolog sayısı 
  24. Kurumda olması gereken psikolog sayısı ve çocuk başına düşmesi gereken psikolog sayısı
  25. Kurum psikoloğu okul rehber öğretmeni ve/veya sınıf öğretmeni ile işbirliği yapmaya nasıl bakıyor 
  26. Demografik özellikler
  27. Mesleki yeterlilik/Mesleki yeterlilik
  28. Halen çalıştığı kurumda çalışma süresi ve toplamda rehabilitasyon merkezlerindeki çalışma süresi
  29. Kurumun mesleki açıdan destekleme durumu
  30. Kurum sahiplerinin eğitim seviyesi ve mesleği
  31. İzin alma durumları (Sağlık, yıllık ve mazeret izin)
  32. Kurumun veya sınıfın fiziki koşulları (kamera, ısınma, ışık, büyüklük, materyal vs.)
  33. Sendika/Dernek üyeliği
  34. Mesai saatleri/günleri ve tercih edilen saat/gün
Yukarıda yer alan taslak anket maddelerine kaynaklık edecek maddelerin yönetmelikle/tüzükle ilgili olanlar : 
2.-5.-6.-9.-10.-11.-12.-13.-14.-15.-16.-17. ve 18. Maddeler.
Yönetmelik/Tüzük dışı maddeler :
1.-3.-4.-7.-8. Ve 18.maddeden sonrakilerin tümü.

Toplantıda esas olarak ankete kaynaklık edebilecek maddelerin belirlenmesi hedeflendi. Anketteki soru biçimi daha sonra tartışılacak. 
Tüzüğün son maddesi olan “ Psikoloğun görevlendirilememesi halinde rehber öğretmen psikoloğun yürüttüğü görevleri yapar. Psikolog ve rehber öğretmene haftada yirmi saati geçmemek üzere destek eğitimi görevi de verilebilir. “ muğlaklığından dolayı sorgulanması gerektiği düşünüldü. 
Rehabilitasyon merkezlerindeki psikolog ücretleri malum kanayan yaramız. Tüzüğe-yönetmeliğe, psikolog ücretleri  (örneğin asgari ücretin en az üç katı kadar ) eklenebilir mi konusunu üzerinde çalışılacak.
Rehabilitasyon merkezlerinin pazar günü de çalışıyor görünmesinin bizler için sorun yaratabileceğine değinildi. Çünkü bir çocuğun örneğin ölümü söz konusu olabiliyor. Ancak ay sonuna kadar o çocuğun ders/seans aldığına dair imza atılabiliyor. Aslında büyük sorun yaratması olası bir konu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder